Goryeo Hanedanlığı süresince kraliyet aileleri ve aristokrat kişiler, en üst düzey saray ressamlarını, öldükten kendilerini Buddha’nın Batı Cennetinde yeniden varoluşa ve kurtuluşa kavuşturacak eserler üretmek için görevlendiriliyorlardı.
Yapılan eserler ölüm döşeğinde olan insanların baş ucuna konur. 14.yüzyıldan kalan bu örnek sık altın çizgilerle elde edilmiş dengeli kompozisyonda, özenli fırça dokunuşları ve çokça süslü tasarımları aristokrasinin zevkini ve Goryeo hanedanlığının zarafetini yansıtmakta.
Sağda durmakta olan Amitabha Buddha’nın her iki yanında duran, biri ayakta diğeri dizlerinin üzerine eğilmekte olan bilge, bodhisattva bulunur. Amitabha; ellerini dua etmek için açmış ve resmin sol alt köşesinde yerleştirilmiş ölmek üzere olan inanırın ruhunu selamlamakta. O dönemde var olmakta olan yaygın inanışa göre, adının inançlı bir şekilde tekrarlanması durumunda, Amitabha; dindar inanırların ve aydınlanma peşinde olanların barındığı Saf Ülke’ye veya ” Saf Mesken” anlamına gelen Sukhavati’ye girmesine izin verirler. Tanrıların giysilerinin karmaşık ve lüks tasarımı, ihtişamlı ancak zarif altın çizgiler vurgulanmıştır.