Bir diğer adıyla Marangoz Atölyesi olarak da adından söz ettiren resimde Yusuf, Meryem, İsa, Azize Anna, daha sonra Vaftizci Yahya, adını alacak olan oğlu ve Yusuf’un çırağı olduğuna inanılan isimsiz ikinci bir erkek figürü tasvir edilmektedir. Bu sade sahne, Yusuf’un çalıştığı marangoz atölyesidir ve resim İsa’nın çarmıha gerilişinin habercisi olan bir çok dini figürle doludur.
İsa tezgahta duran bir çivi ile elini kesmiştir ve avucunu açıp yarasını göstermektedir. Annesi oğlunun yanına diz çökmüş ve öpmesi için ona yanağını uzatmaktadır. Meryem’in yüzü olacakları bildiği için kederlidir. Yusuf yaraya bakabilmek için tezgahtan ileriye doğru uzanır ve Azize Anna çiviyi tahtadan sökmeye yeltenir. Yahya ise yarayı temizlemek için bir kase su getirmektedir.
İlk sergilendiği zamanlarda resim dine hakaret olarak sayılmıştır. Ama daha sonralarında ise resim Millais’in ve Ön Raffellocu akımının başyapıtlarından biri olmayı başarır.